بی بدیل  - Bibadil
   تاریخ: 30 فروردین 1403    18 آوریل 2024
 به جامعه مجازی بی بدیل بپیوندید... ورود ورود ثبت نام  ثبت نام

کباب کوبیده

کباب کوبیده

مواد لازم مواد لازم برای کباب کوبیده :

راسته گوساله، یک کیلوگرم
 پیاز ۳۰۰ گرم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
 جوش شیرین، یک چهارم قاشق چای خوری
 تخم مرغ یک عدد


طرز تهیه طرز تهیه کباب کوبیده :

طریقه آماده سازی
ابتدا گوشت را صاف کرده، یعنی پوست و خرده چربی آن را گرفته و دو بار با پنجره متوسط چرخ گوشت چرخ کرده، سپس پیازها را پوست گرفته و شسته و به صورت چاپ ریز (ساطوری) خرد کرده و به همراه نمک و فلفل، جوش شیرین یا تخم مرغ به گوشت اضافه می کنیم و مواد را به مدت پنج دقیقه ورز می دهیم که کاملاً به خورد هم برود. مواد را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم و بعد از یک ساعت از یخچال بیرون آورده و شروع به سیخ زدن می کنیم.

طریقه سیخ زدن

طریقه سیخ زدن این کباب با کوبیده های دیگر فرق دارد. به این عنوان که با تعداد سه عدد سیخ معمولی سیخ می شود، رونده یا مواد را به اندازه دلخواه معمولاً ۲۰۰ گرم برداشته و در دست به شکل چونه نانوایی درآورده و یک عدد سیخ را در دست چپ گرفته و از قسمت بالای سیخ به فاصله پنج سانتیمتر آزاد گذاشته و مواد را در داخل سیخ فرو برده و فشار دادن به وسیله کف دست و انگشتان، منتهای انگشت اشاره به طرف پایین هدایت کرده و به شکل زیر فرم می دهیم و با استفاده ازتخته کار (اگر چوبی باشد بهتر است) کباب را با فشار دادن به وسیله کف دست و انگشتان روی آن پهن تر می کنیم و به وسیله چاقوی تیغ نازک زیر کباب کشیده و بلافاصله آن را روی تخته کاربر می گردانیم و دوباره پهن تر کرده و بالا، پایین و دور و بر آن را صاف می کنیم. دو عدد سیخ دیگر را که به عنوان کمکی از آنها استفاده می شود به فاصله شش سانتیمتر از هم در روی تخته کار قرار داده، یکبار دیگر چاقو را زیر کباب کشیده آن را برداشته و برگردانده و روی سیخ های کمکی قرار دهید و با فشار دادن به کباب آن را به روی سیخ های کمکی هدایت کرده و دور و بر آن را با استفاده از آب دست صاف کنید. و حال کباب ما آماده پخت است. مواظب باشید که در حال برداشتن کباب کف دستانتان را در بالا و پایین سیخ ها قرار داده و آنها را همزمان بردارید که فرمش به هم نخورد. در روی منقل یا کباب پز قرار دهید.

نحوه پختن کباب

طریقه پخت این کباب با کباب کوبیده های دیگر فرق دارد. وقتی روی کباب پز قرار گرفت حرارت آن باید ملایم باشد حدوداً یک دقیقه صبر می کنید تا حباب های ریز در سطح کباب ظاهر شود در این موقع کباب را به وسیله کف دستان برمی گردانیم. این عمل را دو الی سه بار انجام می دهیم تا خودش را بگیرد و سیخ های طرفین را که به عنوان کمکی در زیر کباب قرار داده بودیم خود به خود از کباب جدا شده و فقط سیخ اصلی که در وسط کباب است باقی می ماند آن هم پس از پخت کامل از کباب در آورده و سرو می نمایید.

تمام حقوق معنوی سایت بی بدیل طبق قوانین مالکیت معنوی محفوظ میباشد
استفاده از مطالب سایت بی بدیل با ذکر منبع مجاز است.
درباره ما  پیشنهادات  تبادل لینک
سایت بی بدیل دات کام  ،  بی بدیل دات ایران