بی بدیل  - Bibadil
06 اردیبهشت 1403   25 آوریل 2024
نام کاربر:
کاربر مهمان



به جامعه مجازی بی بدیل بپیوندید... ورود ثبت نام
معاون صدا اعلام كرد:

۲۵۰۰ كتاب گویا در دسترس شنوندگان رادیویی است

۲۵۰۰ كتاب گویا در دسترس شنوندگان رادیویی است به گزارش بی بدیل دات كام معاون صدا با بیان اینكه بیش از 2500 نسخه كتاب گویا قالب ˮروایی و ˮنمایشیˮ در دسترس شنوندگان رادیویی است و همه روزه آثار جدیدی هم به آن اضافه می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح در همه شبكه های سراسری رادیو، تعداد كتاب های معرفی شده طی یك سال به 3600 عنوان برسد.


به گزارش بی بدیل دات كام به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی - معاون صدا - با اشاره به اینكه در شرایط كنونی كتاب محبوب ترین میهمان نورزوی خانواده ها خواهد بود، اظهار داشت: مطالعه، كمكی شایانی به تامین اوقات فراغت اعضای خانواده می كند.
وی افزود: امروز حوزه فرهنگ از سواد سطحی و فاقد تعمق رنج می برد و كوچك انگاری حوزه فرهنگ از استفاده بی رویه از فضای مجازی و تقلیل مطالعه و كم حوصله گی نسل جوان نشات می گیرد پس بزرگان و فرهیختگان این حوزه باید با ترویج مطالعه و حراست از آن تلاش كنند تا فرهنگ، ذیل سیاست و اقتصاد تعریف نشود.
معاون صدا، باتوجه به اقدامات شبكه های رادیویی در حوزه كتاب، اشاره كرد: الان رادیو فرهنگ و شبكه های دیگر، بخش هایی جدی درباره كتاب دارند و در سال قبل نیز اقدام نوینی با محوریت معرفی كتب فاخر در چارچوب برنامه "صد ثانیه با كتاب" صورت گرفت.
وی اضافه كرد: باتوجه به شرایط خاص جامعه و اقامت الزامی خانواده ها در منزل، برنامه "صدثانیه با كتاب " با نگاهی نوین ضمن معرفی كتاب های جذاب و خواندنی، بسترهای لازم برای عرضه غیر حضوری كتاب به مخاطبین را نیز در دستور كار خود دارد.
شاه آبادی با اشاره به راه اندازی پایگاه كتاب گویا عنوان كرد: آنچه كه رادیو به آن افتخار می كند حضور صداپیشگان حرفه ای و نیز آرشیوی مملو از تولیدات رادیویی ارزشمندی است كه گویندگان و نویسندگان، خلق كرده اند. هم اكنون در پایگاه كتاب گویا كه از سامانه ایران صدا در دسترس شنوندگان است بیش از ۲۵۰۰ نسخه كتاب گویا در دو قالب "روایی و "نمایشی" مورد استفاده ده ها هزار نفر از علاقمندان است و همه روزه آثار جدیدی هم به آن اضافه می شود.
شاه آبادی در همین زمینه به راه اندازی طرح جدیدی در رادیو اشاره نمود و اظهار داشت: برنامه "صد ثانیه با كتاب" به شكلی طراحی شده است كه در هر قطعه صد ثانیه ای، یك عنوان كتاب و در طول روز ۱۰ عنوان كتاب باارزش در زمینه های مختلف و با سلایق گوناگون به شیوه جذاب و با زبانی شیوا از شبكه های رادیویی معرفی می شود.
وی تصریح كرد: این برنامه به ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی می پردازد و پیش بینی می شود با اجرای این طرح در همه شبكه های سراسری رادیو، تعداد كتاب های معرفی شده طی یك سال به ۳۶۰۰ عنوان برسد.

معاون صدا، معرفی كتاب های فاخر حوزه های مختلف را از اهداف محوری برنامه «صد ثانیه با كتاب» برشمرد و اضافه كرد: معرفی كتاب در چارچوب چهار گروه و در ده موضوع تنظیم شده است. در گروه نخست، كتب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، معارف اسلامی، ولایت فقیه و رهبری معرفی می شود. دسته دوم با عنوان كتاب های «كودك ونوجوان» شامل داستان كودك، رمان نوجوان، كتاب های مرجع و دائره المعارف در این حوزه می باشد.
وی با بیان این مطلب كه كتاب های كمك آموزشی و منابعی كه وجه تجاری دارند در این برنامه معرفی نمی شوند، اظهار داشت: گروه سوم كتاب های حوزه «ادبیات و هنر» است كه شامل رمان های تالیفی و ترجمه فاخر، همین طور موضوعات اختصاصی هنر و ادبیات خواهد بود و گروه چهارم نیز به كتب عمومی در حوزه های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی اختصاص دارد.

معاون صدا اظهار داشت: خوانش بخش برگزیده كتاب كه با دقت كارشناسی انتخاب می شود، امكان شناخت مخاطبان از محتوای كتاب را فراهم میسازد، ضمن آنكه دیگر مشخصات كتاب همچون نام مولف و مترجم، ناشر، نوبت چاپ و نیز موفقیت های اثر در رویدادهای كتاب محور در اختیار شنوندگان قرار خواهد گرفت. همین طور شنوندگان در صورت تمایل به تهیه كتاب می توانند با ارسال كد كتاب به شماره پیامك اعلام شده، كتاب انتخابی رابه صورت غیرحضوری از انتشارات مربوطه تهیه كنند.
شاه آبادی درانتها تصریح كرد: مولفان و ناشران برای پیوستن به برنامه «صدثانیه با كتاب» می توانند بوسیله سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۶ اقدام نمایند.
بمنظور مشاركت حداكثری در این طرح موسسات انتشاراتی سروش، انقلاب اسلامی، شهید كاظمی، به نشر و محراب قلم آثار خودرا با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف به متقاضیان عرضه می كنند.







منبع:

1399/01/08
13:46:55
5.0 / 5
1968
تگهای خبر: آموزش , اثر , برنامه , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
تمام حقوق معنوی سایت بی بدیل طبق قوانین مالکیت معنوی محفوظ میباشد
درباره ما  پیشنهادات  تبادل لینک
سایت بی بدیل دات کام  ،