بی بدیل  - Bibadil
   تاریخ: 01 اردیبهشت 1403    20 آوریل 2024
 به جامعه مجازی بی بدیل بپیوندید... ورود ورود ثبت نام  ثبت نام

تارت تن ماهی

تارت تن ماهی

مواد لازم مواد لازم برای تارت تن ماهی:

آرد يك پيمانه
زرده تخم‌مرغ يك عدد
كره 50 گرم
نمك قاشق چايخوري
آب به ميزان لازم
تن ماهي يك قوطي
فلفل دلمه‌اي خرد شده سه قاشق سوپخوري
ذرت پخته‌شده چهار قاشق سوپخوري

طرز تهیه طرز تهیه تارت تن ماهی:

آرد را الک کرده و با کره مخلوط مي‌کنيم. بايد با نوک انگشتان ورز داده تا کره به خورد آرد برود. بعد زرده تخم‌مرغ را مي‌ريزيم. آب را تا جايي به مواد اضافه مي‌کنيم که خمير يک‌دست شود و به دست نچسبد. (حدود يک الي دو قاشق سوپخوري). خمير را داخل نايلون قرار داده و يک ساعت در يخچال استراحت مي‌دهيم. بعد از اين مدت خمير را با وردنه باز کرده و داخل قالب تارت چرب شده پهن مي‌کنيم به طوري که لبه‌هاي قالب به يک اندازه پوشانده شود.
با چنگال چند سوراخ روي خمير ايجاد کرده و روي آن کاغذ روغني گذاشته و مقداري حبوبات خشک هم روي آن مي‌ريزيم و در فري که از قبل گرم شده با دماي 190 درجه سانتي‌گراد به مدت هفت دقيقه قرار مي‌دهيم. بعد از اين مدت از فر در آورده و کاغذ روغني و حبوبات را خارج کرده و دوباره هفت دقيقه در فر قرار مي‌گذاريم. سپس کنار گذاشته تا خنک شود. تارت‌ها را از قالب در مي‌آوريم. تن ماهي را که در آبجوش جوشانديم در صافي ريخته تا روغن اضافي‌اش برود. بعد با فلفل دلمه‌اي و ذرت مخلوط مي‌کنيم و در هر تارت کمي از آن را مي‌ريزيم و دوباره در فر به مدت 10 دقيقه قرار مي‌‌دهيم تا پخته شوند.
نکته: اين ميزان مواد براي شش عدد قالب تارت مي‌باشد. در صورتي که بخواهيد 12 تارت درست کنيد بايد مواد دو برابر باشد. در صورت تمايل مي‌توان روي مواد پنير پيتزاي رنده‌شده ريخت و بعد در فر قرار داد تا پنيرها طلايي شوند.

تمام حقوق معنوی سایت بی بدیل طبق قوانین مالکیت معنوی محفوظ میباشد
استفاده از مطالب سایت بی بدیل با ذکر منبع مجاز است.
درباره ما  پیشنهادات  تبادل لینک
سایت بی بدیل دات کام  ،  بی بدیل دات ایران